GRI Content Index
GRI STANDARD/OTHER SOURCE | DISCLOSURE | Location | ||
---|---|---|---|---|
AOT WEBSITE | SD REPORT 2023 | OTHERS | ||
1. The Organization and its Reporting Practices | ||||
2-1 Organizational details | Business of AOT | Our Business page 12 | 56-1 One report 2023 page 21 | |
2-2 Entities included in the organization’s sustainability reporting | Business of AOT | Our Business page 10-11 | 56-1 One report 2023 page 216 | |
2-3 Reporting period, frequency and contact point | About This report | Aboot this report page 23 | Contact point: Corporate Social Responsibilities and Corporate Governance Department Airports of Thailand Public Company Limited (AOT) 333 Cherdwutakad Road, Srikan, Don Mueang, Bangkok 10210 Tel. 0 2535 6230 Email: aotcsr@airportthai.co.th www.airportthai.co.th |
|
2-4 Restatements of information | Restatement of information due to changes in scope of reporting is indicated in remarks throughout AOT Sustainability Webpage and Sustainable Development Report 2022. | |||
2-5 External assurance | AOT is currently under development process towards external assurance of sustainability report. Apart from internal control of published data, there is no external assurance of the report this year. | |||
2. Activities and Workers | ||||
2-6 Activities, value chain and other business relationships | Business of AOT | Value creation page 16-17 | 56-1 One report 2023 page 27-35 | |
2-7 Employees | Social Performance | |||
2-8 Workers who are not employees | Social Performance | |||
3. Governance | ||||
2-9 Governance structure and composition | การกำกับดูแลกิจการ | 56-1 One report 2023 page 6-13, 122, 123-124 | ||
2-10 Nomination and selection of the highest governance body | การกำกับดูแลกิจการ | รายงานประจำปี 2566 หน้า 124-125 | ||
2-11 Chair of the highest governance body | การกำกับดูแลกิจการ | รายงานประจำปี 2566 หน้า 159-164 | ||
2-12 Role of the highest governance body in overseeing the management of impacts | การพัฒนาที่ยั่งยืน | รายงานประจำปี 2566 หน้า 125-127 | ||
2-13 Delegation of responsibility for managing impacts
|
การพัฒนาที่ยั่งยืน | |||
2-14 Role of the highest governance body in sustainability reporting | การพัฒนาที่ยั่งยืน | สารจากประธานกรรมการและกรรมการผู้อำนวยการใหญ่ | ||
2-15 Conflicts of interest | การพัฒนาที่ยั่งยืน | |||
2-16 Communication of critical concerns | การพัฒนาที่ยั่งยืน | รายงานประจำปี 2566 หน้า 112, 163 | ||
2-17 Collective knowledge of the highest governance body | การกำกับดูแลกิจการ | รายงานประจำปี 2566 หน้า 147-149 | ||
2-18 Evaluation of the performance of the highest governance body | การกำกับดูแลกิจการ | รายงานประจำปี 2566 หน้า 160 | ||
2-19 Remuneration policies | การกำกับดูแลกิจการ | รายงานประจำปี 2566 หน้า 138 | ||
2-20 Process to determine remuneration | การกำกับดูแลกิจการ | รายงานประจำปี 2566 หน้า 138, 163 | ||
2-21 Annual total compensation ratio | ผลการดำเนินงานด้านสังคม | รายงานประจำปี 2566 หน้า 138 | ||
4. Strategy, Policies, and Practices | ||||
2-22 Statement on sustainable development strategy | หน้าหลัก เว็บไซต์การพัฒนาอย่างยั่งยืน | สารจากประธานกรรมการและกรรมการผู้อำนวยการใหญ่ หน้า 4-5 | รายงานประจำปี 2566 หน้า 5 | |
2-23 Policy commitments | การพัฒนาที่ยั่งยืน | รายงานประจำปี 2566 หน้า 116-121 AOT has policy commitments for responsible business conduct in line with international guidelines and standards (see details on website and Sustainable Development Report). AOT also applies precautionary principle as part of environmental, and health and safety management. |
||
2-24 Embedding policy commitments | การพัฒนาที่ยั่งยืน | รายงานประจำปี 2566 หน้า 116-121 | ||
2-25 Processes to remediate negative impacts | การพัฒนาที่ยั่งยืน |
|
Remark: AOT has in place the commitments and process to identify, address and remediate grievances from negative impacts of our 13 material topics. | |
2-26 Mechanisms for seeking advice and raising concerns | การพัฒนาที่ยั่งยืน | Customer Feedback | รายงานประจำปี 2566 หน้า 121,171 | |
2-27 Compliance with laws and regulations | ||||
2-28 Membership associations | Stability through Foreign Affairs and Business Opportunity หน้า 41 | |||
2-29 Approach to stakeholder engagement | การพัฒนาอย่างยั่งยืนของ ทอท. | แนวทางของเราสู่ความยั่งยืน หน้า 6 | ||
2-30 Collective bargaining agreements | ผลการดำเนินงานด้านสังคม |
GRI STANDARD/OTHER SOURCE | DISCLOSURE | Location | Omission | SDG linkage | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
AOT WEBSITE | SD REPORT 2023 | OTHERS | REQUIREMENT(S) OMITTED | REASON | EXPLANATION | |||
GRI 3: Material Topics 2021 | ||||||||
3-1 Process to determine material topics
|
การพัฒนาอย่างยั่งยืนของ ทอท. | แนวทางของเราสู่ความยั่งยืน หน้า 6-8 | ||||||
3-2 List of material topics
|
การพัฒนาอย่างยั่งยืนของ ทอท. | แนวทางของเราสู่ความยั่งยืน หน้า 9 | ||||||
Corporate Governance, Risk Management & Business Ethics | ||||||||
GRI 3: Material Topics 2021 | 3-3 Management of material topics |
|
||||||
Company's own indicator | ISO 22301:2019 Certification | การจัดการความเสี่ยง | ||||||
GRI 205: Anti-corruption 2016 | 205-3 Confirmed incidents of corruption and actions taken | ผลการดำเนินงาน ด้านเศรษฐกิจ | ||||||
GRI 206: Anti-competitive Behavior 2016 | 206-1 Legal actions for anti-competitive behavior, anti-trust, and monopoly practices | ผลการดำเนินงาน ด้านเศรษฐกิจ | ||||||
Company's own indicator | Confirmed cases of violation of corporate governance | ผลการดำเนินงาน ด้านเศรษฐกิจ | ||||||
Airport Accessibility & Business Opprotunity | ||||||||
GRI 3: Material Topics 2021 | 3-3 Management of material topics | โครงสร้างพื้นฐาน ขีดความสามารถในการรองรับและการเข้าถึงท่าอากาศยาน | มั่นคงด้วยการต่างประเทศและโอกาสทางธุรกิจ หน้า 36-47 |
|
||||
GRI G4 Sector Specific Aspect: Provision of Services or Facilities for Persons with Special Needs | G4-DMA Report on programs/procedures for facilities for the use of persons with special needs. | โครงสร้างพื้นฐาน ขีดความสามารถในการรองรับและการเข้าถึงท่าอากาศยาน | ||||||
GRI G4 Sector Specific Aspect: Transport | G4-DMA Identify modes of ground transportation of passengers, staff, visitors and suppliers within, to and from the airport. | โครงสร้างพื้นฐาน ขีดความสามารถในการรองรับและการเข้าถึงท่าอากาศยาน | มั่นคงด้วยการต่างประเทศและโอกาสทางธุรกิจ หน้า 45 | |||||
GRI G4 Sector Specific Aspect: Market Presence | AO1 Number of passenger | ผลการดำเนินงาน ด้านเศรษฐกิจ | ธุรกิจของเรา หน้า 12 | |||||
AO2 Number of aircraft movements | ||||||||
AO3 Total amount of cargo tonnage | ||||||||
GRI 415: Public Policy 2016 | 415-1 Political contributions | |||||||
Supply Chain | ||||||||
GRI 3: Material Topics 2021 | 3-3 Management of material topics | การจัดการห่วงโซ่อุปทาน |
|
|||||
GRI 308: Supplier Environmental Assessment 2016 | 308-2 Negative environmental impacts in the supply chain and actions taken | การจัดการห่วงโซ่อุปทาน | ||||||
GRI 414: Supplier Social Assessment 2016 | 414-2 Negative social impacts in the supply chain and actions taken | การจัดการห่วงโซ่อุปทาน | ||||||
Company's own indicator | Percentage of supplier groups in the pilot operations received supply chain risk assessment. | ผลการดำเนินงาน ด้านเศรษฐกิจ | ||||||
Digital & Innovation | ||||||||
GRI 3: Material Topics 2021 | 3-3 Management of material topics | ดิจิทัล และนวัตกรรม | มั่นคงด้วยนวัตกรรมและแนวคิดใหม่ หน้า 56-67 | |||||
Company's own indicator | Number of SAWASDEE by AOT application downloads | ผลการดำเนินงาน ด้านเศรษฐกิจ | ||||||
Cybersecurity & Privacy Protection | ||||||||
GRI 3: Material Topics 2021 | 3-3 Management of material topics | ความปลอดภัยด้านเทคโนโลยีสารสนเทศ และความเป็นส่วนตัว | ||||||
GRI 418: Customer Privacy 2016 | 418-1 Substantiated complaints concerning breaches of customer privacy and losses of customer data | ผลการดำเนินงาน ด้านสังคม | ||||||
Energy & Climate Change | ||||||||
GRI 3: Material Topics 2021 | 3-3 Management of material topics | พลังงานและการเปลี่ยนแปลงสภาพภูมิอากาศ | ยั่งยืนด้วยการจัดการสภาพภูมิอากาศเพื่อการเปลี่ยนแปลงในอนาคต หน้า 48-55 |
|
||||
GRI 302: Energy 2016 | 302-1 Energy Consumption within the organization | ผลการดำเนินงาน ด้านสิ่งแวดล้อม | ||||||
302-3 Energy intensity | ผลการดำเนินงาน ด้านสิ่งแวดล้อม | |||||||
GRI 305: Emission 2016 | 305-1 Direct (Scope 1) GHG emissions | ผลการดำเนินงาน ด้านสิ่งแวดล้อม | ||||||
305-2 Energy indirect (Scope 2) GHG emissions | ผลการดำเนินงาน ด้านสิ่งแวดล้อม | |||||||
305-4 GHG emissions intensity | ผลการดำเนินงาน ด้านสิ่งแวดล้อม | |||||||
Natural Resource & Environmental Management | ||||||||
GRI 3: Material Topics 2021 | 3-3 Management of material topics | การจัดการทรัพยากรธรรมชาติและสิ่งแวดล้อม | ||||||
GRI 303: Water Effluents 2018 | 303-1 Interactions with water as a shared resource | การจัดการทรัพยากรธรรมชาติและสิ่งแวดล้อม | ||||||
303-2 Management of water discharge-related impacts | การจัดการทรัพยากรธรรมชาติและสิ่งแวดล้อม | |||||||
303-3 Water withdrawal | ผลการดำเนินงาน ด้านสิ่งแวดล้อม | |||||||
303-4 Water discharge | ||||||||
303-5 Water consumption | ||||||||
GRI 303: Water 2016 | 303-3 Water recycled and reused | ผลการดำเนินงาน ด้านสิ่งแวดล้อม | ||||||
GRI 306: Waste 2020 | ||||||||
306-1 Waste generation and significant waste-related impacts | การจัดการทรัพยากรธรรมชาติและสิ่งแวดล้อม | |||||||
306-2 Management of significant waste-related impacts | ||||||||
306-3 Waste generated | ผลการดำเนินงาน ด้านสิ่งแวดล้อม | |||||||
306-4 Waste diverted from disposal | ||||||||
306-5 Waste directed to disposal | ||||||||
GRI G4 Sector Specific Aspect: Noise | .G4-DMA Noise targets or limits applicable to the airport | ผลการดำเนินงาน ด้านสิ่งแวดล้อม | ||||||
AO7 Number and percentage change of people residing in areas affected | ||||||||
Company's own indicator | Percentage of residential buildings and structures that are vulnerable to noise pollution in airport proximity being compensated within an agreed timeframe. | ผลการดำเนินงาน ด้านสิ่งแวดล้อม | ||||||
Airport Safety & Security | ||||||||
GRI 3: Material Topics 2021 | 3-3 Management of material topics | ความปลอดภัยและการรักษาความปลอดภัยในท่าอากาศยาน | มั่นคงด้วยความปลอดภัยที่เป็นเลิศ หน้า 68-80 |
|
||||
GRI G4 Sector Specific Aspect: Business Continuation and Emergency Preparedness | G4-DMA Report policies/programs on business continuity in the event of an emergency | ความปลอดภัยและการรักษาความปลอดภัยในท่าอากาศยาน | มั่นคงด้วยความปลอดภัยที่เป็นเลิศ หน้า 68-80 | |||||
GRI G4 Sector Specific Aspect: Security Practices | G4-DMA Report roles and responsibilities related to airport security | ความปลอดภัยและการรักษาความปลอดภัยในท่าอากาศยาน | โครงสร้างการดำเนินงานของ ทอท.ด้านการรักษาความปลอดภัย และความปลอดภัย | |||||
Company's own indicator | Percentage of airports receiving annual safety and security assessment | ผลการดำเนินงาน ด้านสังคม | Stability through Safety of Excellence p. 76 | |||||
Occupational Health & Safety | ||||||||
GRI 3: Material Topics 2021 | 3-3 Management of material topics | อาชีวอนามัยและความปลอดภัย |
|
|||||
GRI 403: Occupational Health and Safety 2018 | 403-1 Occupational health and safety management system | อาชีวอนามัยและความปลอดภัย | ||||||
403-2 Hazard identification, risk assessment, and incident investigation | ||||||||
403-3 Occupational health services | ||||||||
403-4 Worker participation, consultation, and communication on occupational health and safety | ||||||||
403-5 Worker training on occupational health and safety | ||||||||
403-6 Promotion of worker health | ||||||||
403-7 Prevention and mitigation of occupational health and safety impacts directly linked by business relationships | ||||||||
403-9 Work-related injuries | ผลการดำเนินงาน ด้านสังคม | |||||||
Community Invovlement | ||||||||
GRI 3: Material Topics 2021 | 3-3 Management of material topics | ความพึงพอใจของลูกค้า |
|
|||||
GRI 413: Local Communities 2016 | 413-1 Operations with local community engagement, impact assessments, and development programs | ผลการดำเนินงาน ด้านสังคม | ||||||
Human Rights | ||||||||
GRI 3: Material Topics 2021 | 3-3 Management of material topics | สิทธิมนุษยชน | ||||||
GRI 408 Child Labour 2016 | 408-1 Operations and suppliers at significant risk for incidents of child labor | สิทธิมนุษยชน | Remarks: AOT conducted Human Rights Due Diligence covering own operations throughout value chain including suppliers, partners and business relationships covering rights holders and at-risk groups including employees, children and indigeneous people. No operations were found to be at risk of child labour and forced labour. No incidents of violations related to discrimination and rights of indigenous people have occurred in the reporting year. All identified human rights risks have mitigation and remediation process in place. | |||||
GRI 406 Non-discrimination | 406-1 Incidents of discrimination and corrective actions taken | ผลการดำเนินงาน ด้านสังคม | ||||||
GRI 409 Forced or Compulsory Labor 2016 | 409-1 Operations and suppliers at significant risk for incidents of forced or compulsory labor | สิทธิมนุษยชน | ||||||
GRI 411 Rights of Indigenous People 2016 | 411-1 Incidents of violations involving rights of indigenous peoples | ผลการดำเนินงาน ด้านสังคม | ||||||
Human Capitals | ||||||||
GRI 3: Material Topics 2021 | 3-3 Management of material topics | การพัฒนาทรัพยากรมนุษย์ |
|
|||||
GRI 401: Employment 2016 | 401-1 New employee hires and employee turnover | ผลการดำเนินงาน ด้านสังคม | ||||||
401-3 Parental leave | ||||||||
GRI 404: Training and Education 2016 | 404-1 Average hours of training per year per employee | ผลการดำเนินงาน ด้านสังคม | ||||||
404-2 Programs for upgrading employee skills and transition assistance programs | การพัฒนาทรัพยากรมนุษย์ | |||||||
404-3 Percentage of employees receiving regular performance and career development reviews | ผลการดำเนินงาน ด้านสังคม | |||||||
GRI 405: Diversity and Equal Opportunity 2016 | 405-1 Diversity of governance bodies and employees | ผลการดำเนินงาน ด้านสังคม | ||||||
GRI 406: Non-discrimination 2016 | 406-1 Incidents of discrimination and corrective actions taken | ผลการดำเนินงาน ด้านสังคม | ||||||
GRI 407: Freedom of Association and Collective Bargaining 2016 | 407-1 Operations and suppliers in which the right to freedom of association and collective bargaining may be at risk | ผลการดำเนินงาน ด้านสังคม | ||||||
Customer Satisfaction | ||||||||
GRI 3: Material Topics 2021 | 3-3 Management of material topics | ความพึงพอใจของลูกค้า | มั่งคั่งด้วยคุณค่าที่มอบให้ลูกค้า หน้า 24-35 |
|
||||
GRI G4 Sector Specific Aspect: Service Quality | G4-DMA Procedure/process for quality control of service | |||||||
Company's own indicator | Airport Service Quality Score (ASQ) | ผลการดำเนินงาน ด้านสังคม |